Tavoitteena terve ja menestyvä urheilija

Kehittävä alkuverryttely -iltaseminaari

Alkuverryttely tehostaa urheilusuoritukseen valmistatumista, ehkäisee liikuntavammoja ja kehittää urheilijan fyysisiä ominaisuuksia. Uusi tutukimustieto tukee alkuverryttelyn merkitystä urheiluvalmennuksessa.

Kevään 2008 iltaseminaarissa selvitettiin, miten uusi tieto kehittävästä ja vammoja ehkäisevästä verryttelystä siirretään käytäntöön.

6.5.2008, UKK-instituutti

Koulutuksen ohjelma

Johdantoa

Tavoitteena terve urheilija − LiVE edistää tervettä urheilua (pdf 872 kt)
Hannele Hiilloskorpi

Hyöty irti reenistä − verryttelyn tavoitteet ja mahdollisuudet (pdf 291 kt)
Juha Koskela

Röörit auki − astmaatikon alkuverryttely (pdf 180 kt)
Jari Parkkari

Suunnittelemaan − kehittävän alkuverryttelyn palikat
(pdf 948 kt)
Kati Pasanen

Alkuverryttely alkaa välipalasta (pdf 1,2 Mt)
Anna Ojala

Käytännön harjoitukset

Alkuverryttelyn palikat käytännössä − harjoituksia eri lajeihin sovellettavista alkuverryttelyistä:
Kati Pasanen, Juha Koskela, Pekka Rindell, Hannele Hiilloskorpi

Bookmark and Share